Wyszukiwanie produktów za pomocą grafiki

Każdy z nas szukając ciekawego elementu wystroju do swojego mieszkania lub oryginalnego prezentu, niejednokrotnie ma z tym duży problem. Jeśli nie wiemy czego konkretnie szukamy, to potrzebujemy naprawdę dużo czasu, aby to odszukać. Dużym ułatwieniem w takich poszukiwaniach jest funkcja wyszukiwania za pomocą grafiki. Polega ona na tym, że wpisujemy do wyszukiwarki Google dowolną nazwę produktu np. gniazdka elektryczne i przechodzimy z zakładki „wszystko” do grafiki. Po wciśnięciu opcji wyszukaj, pokaże się nam wiele obrazów gniazdek. Opcja ta pozwala nam zobaczyć to co aktualnie jest dostępnego na ryku lub to co jest w danym momencie w modzie.

Ważny element w SEO, zwiększający widoczność sklepu

Wyszukiwanie za pomocą grafik jest ważnym elementem SEO każdego sklepu WWW lub strony internetowej. Dlatego bardzo ważne jest, aby każda grafika na stronie była odpowiednio zoptymalizowana pod tego typu wyszukiwanie. Przy dużej ilości produktów w sklepie, można z łatwością dotrzeć do osób, które chcą np.: kupić buty sportowe, ale nie są do końca zdecydowane na konkretny model. Usługa wyszukiwania za pomocą zdjęć znajdujących się na stronach www, uświadamia nam potencjał Internetu i jego bezkres. Internet jest usługą, którą można przyrównać do kosmosu, który nie ma początku ani, końca, a każdego dnia zachodzi w nim wiele procesów. Korzystając z tego typu usługi, można zauważyć, jak szybko na rynku zmieniają się trendy w danej dziedzinie oraz ile powstaje nowych sklepów. Dopiero po przejrzeniu kilkuset produktów za pomocą Google grafika, przekonujemy się, że bez wychodzenia z domu można kupić dowolną usługę lub produkt.

Szansa na wprowadzenie nowego produktu na rynek

Twoja firma oferuje innowacyjne produkty i nie wiesz jak dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy byliby nimi zainteresowani? Promowanie nowego produktu nie przynosi zakładanych efektów, i szukasz rozwiązań, które to zmienią? Świetnym rozwiązaniem jest optymalizacja zdjęć pod nowe produkty, które z łatwością odnajdą potencjalni klienci np.: po wpisaniu słowa bardzo ogólnego np.: „gniazdka elektryczne”, jeśli chcemy wprowadzić na rynek nietypowe gniazdko. To, co najbardziej przyciąga uwagę użytkowników Internetu, to grafika, która ma duże znaczenie w procesie zakupu. Często to pierwsze wrażenie Klientów jest najważniejsze, i znacząco wpływa na decyzję zakupową. Dlatego nowe produkty, które wprowadzane są na rynek, prezentowane są zawsze w formie graficznej. Promocja nowych produktów znajdujących się w sklepie za pomocą zdjęć w Google grafika, pozwala na poszerzenie dystrybucji o kolejny kanał. Usługa tego typu zyskuje coraz większą popularność wśród użytkowników, a wyszukiwanie za pomocą grafiki, zwiększa sprzedaż produktów mniej znanych o wysokiej jakości wśród społeczeństwa.

Generowanie dodatkowego ruchu w sklepie internetowym

Promocja sklepu internetowego i zwiększanie sprzedaży zależą od tego, w jakich kanałach się promujemy oraz jakich używamy do tego narzędzi. Aktualnie na rynku występuje wiele możliwości promocji dowolnego produktu lub usługi. Social media, Google Ads, reklamy banerowe, pozycjonowanie stron www, to tylko niektóre z nich. Najtańszą formą z wyżej wymienionych jest właśnie pozycjonowanie. Zdjęcia znajdujące się na stronie www, dzięki możliwości wyszukiwania za pomocą obrazów, pozwalają na zwiększenie ruchu organicznego. Jest to stałe wsparcie dla sklepu, w którym stawiamy na obszerne dokumentowanie za pomocą grafiki produktów lub usług. W czasach, w których społeczeństwo coraz częściej stawia na estetykę, tego typu rozwiązanie jest wręcz idealne, aby poszerzać rynki zbytu. Obraz w XXI wieku zaczyna odgrywać  większą rolę niż tekst, co widoczne jest na Instagramie, który zdobywa coraz większą popularność na świecie. Dlatego też watro zoptymalizować na swojej stronie www zdjęcia w taki sposób, aby stały się widoczne i przyciągały potencjalnych klientów.